Sist oppdatert: 07.01.2022 Kjøpsvilkår

Alle kjøp via Tidbit sin plattform er underlagt følgende vilkår. Ved å fullføre kjøp bekrefter du at du godkjenner disse.

Innledning

Fiskebutikken På Laksevåg er levert av FISKEBUTIKKEN AS, organisasjonsnummer 924413654 (Heretter restauranten eller liknende). Alle kjøp gjøres via Tidbit sin plattform, der Tidbit AS, organisasjonsnummer 921465858 står som ansvarlig selger. Ved kjøp på plattformen inngår du en avtale direkte med den relevante restauranten, utlevering av alle bestilte varer gjøres av restauranten direkte uten involvering av ansvarlig selger. Tidbit AS står ansvarlig for alle transaksjoner, support og returrett, og gir adgang for restauranten til å yte tilsvarende tjenester innenfor de gitte rammene fra Tidbit. Tidbit vil alltid stå med bestemmende makt.

Kontakt informasjon Fiskebutikken På Laksevåg:
Organisasjonsnummer: 924413654
Telefon: 46118280
Juridisk adresse: c/o Tony Nes-Vikebø Karlslia 9, 5252 SØREIDGREND

Kontakt informasjon Tidbit AS:
Organisasjonsnummer: 921465858
Telefon: +47 95 43 81 86
E-Post: hei@tidbitglobal.com
Juridisk adresse: Nygaardsgata 33 A, 1606 Fredrikstad

2. Avtalen og partene

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Selger er Tidbit AS, Nygaardsgata 33 A, 1606 Fredrikstad (Organisasjonsnummer 921465858), og betegnes i det følgende som selger/selgeren/Ansvarlig selger eller liknende. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Avtalen om kjøp er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren, dette gjelder dog. ikke i tilfeller der restauranten ser seg nødt til å kansellere ordren av praktiske eller logistiske grunner. Skjer dette vil du som kjøper bli informert så snart som mulig, og automatisk refundert.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

2. Ordre, priser og leveranse

Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter. Du vil aldri bli belastet mer enn den oppgitte totalprisen i handlekurven.

Tidbit og våre partnere (restauranter) tar forbehold om at bestilt vare kan være sluttsolgt, i dette tilfelle vil ordren bli kansellert, delvis eller helt, og du vil bli refundert det tilsvarende beløpet. Vær oppmerksom på at restauranten kan tilby erstatningsvarer der dette kan ses på som tilsvarende eller bedre enn originalt bestilt vare.

3.1. Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassen. Betalingsløsningen er levert av Dintero, og det tilbys kortbetaling (Visa/Mastercard) og Vipps som betalingsmåter. Ved utsjekk i kassen vil kjøpsbeløpet bli reservert på den oppgitte betalingsmåten, og bli trekt når restauranten fullfører bestillingen hos seg (Normalt i forbindelse med utlevering, utkjøring, eller tilsvarende).

Kortbetaling:
Betaling kan gjøres med Visa/Mastercard-kontoen din.

Vipps:
Betaling kan gjøres med Vipps-kontoen din.

Betaling i restauranten:
Betaling gjøres med betalingsmåter støttet av restauranten på stedet. Som oftest bankkort eller kontanter. Betalinger gjort på denne måten vil resultere i at ansvaret som ansvarlig selger faller på restauranten.

3.2. Ikke hentede ordre ol.

Ikke hentede ordre vil bli behandlet som de er fullført. Det er sluttkundes ansvar å hente sin bestilling innenfor restaurantens åpningstider, eller være tilgjengelig for utlevering.

4. Frakt og utlevering

(Du bestiller nå fra en Takeaway nettbutikk)

Bordbestilling: Gjesten vil få maten sin utlevert til bordet, eller ved å hente den på opplyst hentested. Leveringstid vil variere basert på kapasitet, men er normal mellom 10-120 minutter.

Takeaway: Gjesten kan velge mellom å hente bestillingen selv i restauranten, eller betale for hjemlevering. Uansett om kunden velger hent selv eller levering, tar det mellom 1-3 timer før kunden har fått levert maten. Ved levering godtar og bekrefter du at produktene vil bli levert til den oppgitte adressen. Leveranse fullføres av restauranten så snart din ordre er klar for utlevering. Du som kunde aksepterer at leveransekostnaden er ikke-refunderbar og sier ifra deg alle og enhver rett til angrerett i forbindelse med benyttelse av denne tjenesten.
Du må være tilstede ved den oppgitte leveranse lokasjonen (gjelder ikke dersom restauranten gjør kontaktløs levering, dette er isåfall eksplisitt merket/avtalt). Dersom du ikke er tilstede, eller besvarer budets henvendelser kan maten bli satt igjen ved adressen. I en slik situasjon faller hele ansvaret for ordren på deg som kunde, i motsetning til en normal leveranse der du vil overta risikoen når du får ordren overlevert av budet. Tidbit eller våre partnere er ikke forpliktet til å levere til lokasjoner som anses som farlig, upassende eller på annen måte kan utgjøre risiko for budet, merkevaren eller lignende.
Du som kunde er ansvarlig for å være tilgjengelig på oppgitt kontaktinformasjon frem til tidspunktet ordren er levert. Kan ikke du som kunde nås for fullføring av ordren vil hverken ordre, eller leveranse kostnaden bli refundert.

Dersom du har bestilt takeaway med leveranse metode "henting" eller lignende er du selv ansvarlig for å hente ordren din innenfor restaurantens åpningstider på det oppgitte utleveringspunktet, innen rimelig tid innen estimat for fullførelse (rimelig tid anses å være ca. 30 minutter).


Ved begge utleveringsmetoder aksepterer du som kunde at ansvaret for skade, kvalitet ol. av levert vare overføres deg som sluttkunde ved mottak av vare. Ved salg av aldersbegrenset vare (f.eks alkohol) vil det bli gjennomført legitimasjonskontroll av restauranten. Kan ikke gjesten fremvise gyldig legitimasjon tilsvarende kravene for den oppgitte varen eller viser tydelige tegn på beruselse (eller lignende) skal restauranten nekte å utlevere varen, uten refusjon.

5. Mat ingredienser og kvalitet

For alle matretter solgt av restauranten vil plattformen vise en liste over allergenene denne retten inneholder (levert av restauranten selv). Tidbit kan ikke garantere at denne listen til enhver tid er oppdatert, og ber derfor deg som sluttkunde ta kontakt med den relevante restauranten ved spørsmål.

Alle matretter på plattformen er tilberedt og pakket/opplagt av restauranten som eier butikken på Tidbit plattformen, og ikke Tidbit selv. Kjøkkene matrettene er forberedt på opprettholdes og godkjent under kravene fra det norske mattilsynet. All mat levert er tiltenkt å nytes umiddelbart etter leveranse med mindre annet er oppgitt, Tidbit eller restauranten er ikke ansvarlig for matrettens kvalitet dersom dette ikke følges.

6. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten.

Hvis du benytter din rett til å heve kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene.

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

Kort forklart: Da Fiskebutikken På Laksevåg leverer ferske varer (som mat, drikkevarer ol.) vil ikke angreretten gjelde på bestilte varer. Det er dermed ikke mulig å angre en ordre etter at bestillingen har blitt akseptert av systemet og du er presentert for "Takkesiden/Ordre fullført" bekreftelsen.

7. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen godtar du at vi lagrer og bruker informasjonen din (informasjon om hva du har bestilt, og felter du har fylt ut). Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg, og respektive myndigheter. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Din personlige informasjon vil ikke selges, eller deles utover nødvendige partnere for å behandle ordren (Restauranten, betalingsleverandør ol.). Din informasjon kan dog. benyttes til anonymisert analyse og markedsføring. Behandlingsansvarlig for innsamlede opplysninger er ansvarlig selger. Les mer om Tidbit sin bruk av data på våre egne sider for Personvern.

8. Kontakt & Support

Support ytes av både Tidbit AS og våre partnere (restauranter). Ved spørsmål er det ønskelig at du i første omgang tar kontakt med restauranten du har handlet hos via telefon 46118280.

Ansvarlig selger Tidbit AS kan også kontaktes for support på gjennomførte kjøp, eller spørsmål om kvitteringer, data lagret ol.
E-Post: hei@tidbitglobal.com

9. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

10.1. Force majeure.

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.

10.2. Endring av kontrakt/kjøpsvilkår

Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

10.3. Klager

Ved klage bes denne rettes til restauranten som har utlevert bestillingen i første omgang. Restaurantene har funksjoner for refusjon etc. tilgjengelig i sine systemer.

Kontakt informasjon Fiskebutikken På Laksevåg (Restauranten):
Telefon: 46118280
Juridisk adresse: c/o Tony Nes-Vikebø Karlslia 9, 5252 SØREIDGREND

Ansvarlig selger Tidbit AS kan også kontaktes for klager. Ved klage vil Tidbit starte en undersøkelse av situasjonen for deretter å ta en bestemmelse på om ordren skal refunderes, eller forbli slik den er. Behandlingstiden for en klage via Tidbit kan være opptil 14 dager.
Klager til ansvarlig selger Tidbit AS bes rettet til e-post oppgitt under, husk å legge ved din ordre referanse, hvor du bestilte maten (lenke til restaurantens nettbutikk), hva som var galt, samt. din kontaktinformasjon. Tidbit reserverer seg retten til å innhente mer informasjon om hendelsesforløpet fra begge parter, samt. annen nødvendig informasjon for klagebehandlingen. Etter etterspurt tilleggsinformasjon vil vi imøtese et svar innen 14 (fjorten) kalenderdager fra forespørsel.

Kontakt informasjon Tidbit AS:
E-Post: hei@tidbitglobal.com
Juridisk adresse: Nygaardsgata 33 A, 1606 Fredrikstad

10.4. Tvister og lover

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.